Heineken in de koffie?

Heineken betreedt met een nieuw merk de Nederlandse koffie- en theemarkt. De Heinekenkoffie zal onder de naam “Bazar” door het leven gaan. De komende weken stelt de bierbrouwer alle horecarelaties op de hoogte van de komst van Bazar.

Het lijkt een vreemde zet van Heineken, die zich overigen primair zal blijven richten op de verkoop van bier. Maar Heineken kan natuurlijk gebruik maken van zijn zeer uitgebreide horecanetwerk. Met deze stap zet Heineken koers in andere richting.

Zij wil in de toekomst een breed leverancier worden van horecaproducten. De verkoop van Bazar zal voorlopig uitsluitend in Nederland plaats vinden.

heineken koffie 2Bazar wordt gepresenteerd als een exclusief merk dat goed aansluit bij trends onder consumenten en in de horeca. Het merk is ontwikkeld in samenwerking met horecaondernemers, smaakexperts van Heineken, koffiebranders, barista`s en een consumentenpanel.

Met een prijs van 14 euro per kilo zal Heineken/Bazar zich richten op het middensegment. Naast koffie zal Heineken ook thee onder de naam Bazar gaan verkopen.

De vraag die nu bij ons allen omhoog komt is natuurlijk. Wat is de kwaliteit?

Plaats een reactie